Åsikt

I veckan när jag åkte pendeltåg kom det på två kvinnor. Den ena lite äldre än den andra. Hur som började dom klaga lite smått på att så fort de kommer på tåget möts de av en parfymdoft som retar i halsen och näsan.
Jag kan säga att jag använder parfym men brukar tänka att det faktiskt finns folk som är allergiska och ska jag till sjukhus eller om jag ska hem till någon ny tar jag inte så jättemkt.
Men dessa kvinnor stank av rök, de hade nog just fimpat en ciggarett innan de steg på tåget. Nu har jag själv inga besvär av detta mer än att jag tycker att det stinker, men jag vet folk som har....

Är rökare medvetna om att den doft de ger ifrån sig kan vara lika jobbig som parfym är för en allergisk?
Jag har länge känt att rökare tar sig rättigheter och friheter. Tänk bara i arbetsvärlden där rökare tar åtskilliga pauser för att röka medan vi som inte håller på med denna vana snällt sitter kvar och jobbar lite extra. Kanske inte långa stunder men det är ju principen, som att det är något nödvändigt för dem...
Eller röker så att doften sätter sig i kläder och i hår och så att man tar med sig det hem. För det finns inget piller att ta...

Ibland undrar jag hur folk tänkter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback