Out and about....

Det vart väl inte så mkt fest igår men det hindrade inte att jag var hemma vid 01.30 i alla fall. Idag är jag trött med andra ord... Slutade ett kort jobbpass klockan 12 och nu sitter jag här. Ska slänga på mig mjukisar tänkte jag och slappa framför TVn innan mamma och pappa kommer med fika vid halv 3 typ... Mysigt. De har bröllopsdag så det blir tårta :)

Igår var jag som sagt hos Karro i Hägestenssåsen.
Det var bara jag och en annan tjej där men det var hur trevligt som helst och vi snackade och drack lite vin och cider hela kvällen. Men kvällen började med ett litet äventyr :p

Igår på dagen brann det i T-cantralen och detta gjorde att det var "störningar i tunnelbanetrafiken" som det så fint heter. No worries now, det var "bara" någon växelgrej som brann och ingen kom till skada. Hur som helst, på TVn sa de att tunnelbanorna skulle gå som vanligt vid halv 4 så det var ju lugnt för min del. Det jag inte tänkte på var nog att hela t-banan i Centralen var avstängd så när jag kom dit så möttes jag av avspärrningar och vakter. Jaha, tog pendeln tillbaka till Sthlm Södra eftersom tunnelbanan går därifrån oxå. Men nu var jag tvungen att ta röda linjen som gick från Mariatorget, där jag aldrig vart... Efter missledande skyltar, ett telefonsamtal till pappa och efter att ha frågat hittade jag tillslut det blåa T:t... Å sen var allt pieco of cake :)

Pju, nu vet jag iaf vart Mariatorget ligger... Det tar sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback