Lalala

Nu är jag hos familjen. Men bara en snabbis denna gång.
Imorse for jag ner med planet till Bromma. Smidigt gick det. Landade 10.35. Hämta väskan på bandet. Ut till flygbussen. Gå av vid CityTerminalen 11.10. Växla pengar och slänga in väskan i ett sånt där förvaringsfack på Centralen. Ta 69:an ut till Etnografiska. Sitta i entrén och vänta vid 11.45. Jepp, bra jobbat där..

Träffade Staffan som är intendent på Etnografiska. En pratglad och lustig figur men jag tyckte att besöket var otroligt välbehövligt. Jag fick gå igenom utställningen tillsammans med honom och jag fattade allt tillslut. Han sa att jag hade bra frågor och jag vart glad :) Efter det blev det lite kaffe och pratandes om de frågor jag ännu inte fått svar på innan jag vid 14 skulle vara med på en visning som en av pedagogerna skulle ha. Med en högstadieklass. Vilket tålamod hon måste ha haft för dom där tonåringarna visade ingen respekt alls. Men det var en trevlig tur.


Idag fattade jag att jag har valt rätt väg...

Sedan vid 15.30 for jag tillbax till Centralen och tog bussen till Flempan där mamma hämtade mig från jobbet.
Nu har vi fikat och nu är det dags för mig att sova. Har varit en händelserik dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback