Världen

Är det inte intressant hur man kan bli helt förälskad i ett land? Jag fick det bevisat för mig igår när jag tittade på TV. Det var fotboll, Sydafrika - Brasilien. Sydafrika spelade bra och det var otur att Brasilien pillade in det där målet. Det började med att jag fick ordentliga rysningar och ögonen tårades när de spelade nationalsången, precis som när de spelar den svenska. Jag kan varenda ord i sången! Efter det satt jag och bet upp mina naglar och pratade för mig själv, jag ville ville att Sydafrika skulle vinna. Det slutade med att jag kände en otrolig stolthet när presidenten Jacob Zuma inte satt på hedersläktaren i kostym som alla andra utan hade en likadan jacka som Bafana Bafanas tränare.

Sydafrika ligger nog närmare mitt hjärta än vad jag trodde.
I alla fall för andra orsaker...










Sedan att SVT börjar sända matchen i SVT1 för att sedan efter 25 minuter byta till SVT24,
en kanal inte alla har, tycker jag är fånigt. Vadå "haha, ni får se 25 minuter men sen så..." Näenäe...




Kommentarer
Postat av: Henrik

Hoppas du har det bra i sommarvärmen, det är till och med över 20 grader i Umeå :) Om du får problem med SVT24 vid bronsmatchen så sänds även matcherna på SVTPlay. Sedan vet jag inte om Brasilien pillade in sitt mål, tyckte mer att det var en perfekt frispark i bortre hörnet ;)

2009-06-26 @ 17:35:40
Postat av: Elin

Jag har det toppen här i sommarvärmen, hur har du det?! Ja, för mig är det lugnt för vi har SVT24 men jag vet att vissa inte har det (som föräldrarna mina) så det var bara därför..

Haha, ja, det har du väl rätt i men ja, du vet ju vart mitt hjärta finns och då får målet vara hur snyggt som helst, det spelar mindre roll :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback