Helgen i Sveriges mitt...

Nu är det måndag morgon och jag är ganska trött. Blev en hektisk helg och inte nog med det fick någon i huset för sig att bygga lite eller ja, låta mycket klockan 9 imorse. Men. Jag somnade om och vaknade för en stund sen. Idag är det en trip till centrum som står på schemat plus att jag ska träffa Fia (och Tessan tror jag?). Men innan dess ska jag käka frukost, duscha och berätta om helgen.

Jag kan ju börja med att dra till en klyscha som vi hade i alla fall tur med vädret. Hela vägen upp i fredags spöregnade det. Men när vi kom upp till Sundsvall klarnade det och medan vi tog en kvällsmacka tillsammans med morbror uppenbarade sig en vacker regnbåge över havet :)


Jag, syskonen och flickvännen sov i en mysig gästlägenhet de har där. Lördagen var full av saker att göra. Frukost, fix med spellista, ut till Alnö och hälsa på, tillbaka, fixa sig och sen var det fest...Det var väldigt trevligt. De flesta på festen var ju i mormors ålder, det vill säga 70+ men jag hamnade bredvid kusinen min. Maten var så otroligt god. Det var lax och mormorsås :) Sen blev det ost och kex och efter en bensträckare blev det jordgubbstårta. Det hölls en massa trevliga tal och det sjöngs lite gamla låtar som jag och kusinen ibland hade svårt att hänga med i :p Hela dagen var regnfri och det var först när vi skulle fara hem vid halv 12 som det började småregna.
Tyvärr har jag inga kort från festen eftersom dessa togs med mors och fars kamera..


På söndagen var det förfärligt väder! Det regnade och regnade och regnade! Efter att vi hade fikat på landet började vi vår resa hem vid 13 tiden. Och det regnade och regnade. Vi hade i alla fall mkr godis :)



Och nu vet vi exakt vad som hände under friidrottsgalan i Berlin och att Fairytale vann Diggilistan.

Nu ska jag ta mig upp ur sängen.. Klockan är ju faktiskt efter 11!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback