Två

Igår blev det att träffa Karro i stora staden. Det var för en gång skull soligt och vi satt ute oh åt vår mat. Efter det blev det att vi prommenerade lite, runt operan och tillbaka till Gallerian som vi gick igenom för ett snabbt toabesök på deras flashiga toaletter. Sen begav vi oss längs Drottninggatan där det blev en 24 Carat Latte eller nåt med massa mums i. Och det var så trevligt att träffas igen. Till en början blev det väl prat om det vanliga men sen så vart det prat om allt möljigt :) Och så går tågen visst 20 över nu i sommartider och inte 10 i som i alla år så jag fick vänta en liten stund.
Tågresan hem blev inte alls lång eftersom jag hade min mobil med mig.

Idag var jag åter igen i stora staden fast denna dag med Jennie. Åkte redan vid 10 eftersom sommartiden har spelat ett spratt med oss alla när det kommer till tågtider. I alla fall, efter lite strul tog vi bilen till VH där vi tog pendeln. Väl framme i Estocholmo tog vi språng mot Kastellholmen. Fast innan dess letade vi lite mat i Gallerian som vi sedan tog oss med ut i vädret som faktiskt ar helt okej..:) Där träffade vi visst brors fotbollskompis som var militär eller nåt.. I alla fall satte vi oss vid kajen för att äta våra goda mackor och invänta båtarna. Volvo Ocean Race har ju hamnat i Sthlm nu så vi ville se världsomseglarna en gång. Men gud vad båtar! När segelbåtarna kom in i hamnen blev vattnet fullt av massa andra fritidsbåtar och mitt i allt kom Djurgårdsbåtarna också plus att de sköt skott och helikoptrar flög över oss. Ja, jag säger då det, från att ha varit lugnt vatten var det fullt med båtar...

Efter det var klart gick vi in mot centrum igen och sedan blev det mjukglass i Kungsan. Vädret blev mycket bättre och det blev varmare och jag tror minsann att min bränna i ansiktet har bättrats på betydligt...

Nu är man hemma, detta har varit två trevliga dagar. Nu ska jag slappa och sen är det So You Think You Can Dance?!
(Det går inte att ladda upp bilder nu så det tar vi senare :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback