Open hearts will be the rhythm of the day

Ni vet sådana bilder som har fastnat på näthinnan och som man bara behöver blunda för att se? Igår kväll läste jag min braiga bok och förlåt om jag tjatar men minnen från Sydafrika poppade upp innanför ögonen när jag skulle försöka sova.

Det hade gått några månader av min Sydafrika - vistelse och YFU erbjöd sina studenter en rundresa i landet. Vi började i Cape Town och slutade i Johannesburg/Pretoria. Det var december och det var mitt i sommaren. Ju längre vi kom från Cape Town ju mer tryckande blev värmen. Efter ungefär halva resan skulle vi gå på en 5-dagars vandring längs Indiska Oceanen i Eastern Cape. Det var en jobbig vandring och vi gick upp till 9 timmar/dag i den stekande sydafrikanska solen. Just denna dag hade vi bara gått i 2 timmar innan vi kom fråm till den lilla byn vid havet som skulle bli platsen där vi övernattade. Jag har inget minne av vad vi gjorde de där timmarna innan det var dags att sova, säkert satt vi och pratade, gick på lite upptäcksfärd och bara slappade. Men när kvällen kom och det var dags att lägga sig gick jag och Stine från Norge ut bakom den runda hyddan för att borsta våra tänder.

Det var mörkt ute och havet var kolsvart så när som på några vita vågor som slog emot land. Mellan hyddorna och havet fanns en blandning av lera och mörkgrönt gräs. Det var varmt och det var tyst.

Jag vet att jag aldrig kommer komma tillbaka dit men bilden av Indiska Oceanen där bakon en hydda i en liten by i sydöstra Sydafrika kommer aldrig försvinna. Det kan låta ofattbart för dig som läser men det var en av de vackaste syner jag någonsin sett.
Jag tror till och med att jag sa det till Stine för jag vet att jag tänkte det.



Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, du skriver så bra! Jag kan nästan se det framför mig jag med :)



Å ja, jag gillar också den låten!

2009-01-30 @ 10:22:46
Postat av: Emma

Elin! Kommer du ihåg när jag sa att du jämt pratar om dina minnen från sydafrika? Jag måste verkligen berätta för dig nu att när jag sa det så blev det fel och det lät som om jag inte uppskattar dina berättelser. Det är tvärt om! Jag vill verkligen att du ska berätta om dina upplevelser och minnen! Så förlåt att jag sa det på ett dumt sätt..KRAM!

2009-02-02 @ 09:09:48
Postat av: Elin

Men Emma!!! Tänk inte på det... Jag uppfattade det inte alls så. Förlåt om jag lät sur i mitt "försvar"... Ingen skada skedd Emma :) Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback