Sometimes...

Klockan är snart halv 11 och medan föräldrarna sliter på jobbet sover resten av barnen. Så innan jag stiger upp ordentligt tänkte jag skriva lite jag...

Vi börjar med nyårsafton. Syster gjorde scramblade ägg till frukost och sedan blev det påklädning. Då var klockan 11. Mor fnulade med maten och syster och bror spelade Falling slowly på gitarr och piano medan jag satt och tittade på. Sedan kom familjen(-1) vi skulle fira med vid 15 och det blev en lååååång fika. Sedan var det dags för middag.



Trerätters. Förrätt var en avocadosoppa med rom i som var sådär. Mamma och pappa provade något nytt men jag vet inte jag... Huvudrätten var inbakad oxfilé med persiljeslungad potatis. Det var mumsigt. Men godast var nog efterrätten: Lingonparfait och meloner. Yummy... Sen var klockan 22 och jag hade redan skickat mina Gott Nytt år sms för att slippa vänta på att det skulle skickas när näten blir övertrakasserade :p

Och som vanligt drogs ett sällskapsspel fram när vi umgås. Rappa Kalja vart det och det är kul :) Vem som vann kommer jag inte ihåg men pappa kom i alla fall sist. Kanske ödet för han vinner alltid TP :p Och några nya ord har man i alla fall lärt sig. Visste ni till exempel att otera betyder förorena!??

Vid 12-slaget stod vi klara med champagne och Pommac i högsta hugg. I år hade vi inga egna raketer och det var skönt, vi tittade på de andras istället.


GOTT NYTT ÅR!!  :)


När de "vuxna" ville gå och lägga sig innan 1 sa vi nej men när klokan blev kvart över 1 kunde vi inte stoppa de längre. Halv 2 låg jag i sängen men med en huvudvärk som hette duga.

Nyårdagen då?
Jag for ner till Nynäs till vid 13.50 och då jag inte skulle träffa tjejerna förens 15 tog jag en liten prommis i Nynäs Centrum. Det var ganska stängt allting där men jag köpte en tandborste och tuggummi på Konsum. Sen mötte jag upp tjejera och det vart fik på Jannis. Det var så himla kul att träffas igen och även om vi inte har setts på att lååångt tag har vi alltid saker att berätta. Emelie hade fått en liten bebismage också :)

Sen fick jag skjuts hem till Elin och vi mest bara va. Blev massa killsnack som vanligt och vi kom fram till att vi är så himla lika asså. Nu är jag nojjig. Men allt löser sig :) Kom hem vid 21.30, tittade lite TV (i brist på annat Latin Grammys - Juanes tog hem det mesta :p). Sov.



Snipp snapp snut, så var sagan slut :p


Kommentarer
Postat av: Elin

"Ganska stängt" Elin? Haha du är så söt. Det var trevligt igår, försök att inte nojja för mycket! Kramar

2009-01-02 @ 13:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback