Schoolbag in hand...


Det roligaste hände imorse  på Vakna med the Voice.
Paul, Josefine och Jacob snackar om att Gisele Bündchen ska gifta sig med en ameriksansk fotbollsstjärna. Hur som kommer dom in på att en av Josefines kompisars hundar heter Gretzky.
Efter fotbollspelaren hävdar Josefine.
Några minuter senare ringer en lyssnare in och påpekar att detta är ju helt galet och att Gretzky är en hockeysppelare vilket är helt rätt. Josefine vet att hon har sagt fel och ah, de pratar lite. Efter ett tag i diskussionen säger lyssnaren att Wayne Gretzky var en jättebra hockeyspelare, han var ju till och med målvakt. Då får Jacob hoppa in och rätta lyssnaren.

Min fråga är: Skämtar den här lyssnaren eller trodde hon verkligen att hon hade rätt? Pinsamt att påpeka en sådan sak och sedan ha fel när det kommer till fakta.

Jag satte händerna för ögonen där jag låg i sängen och utbrast för mig själv: Men åh....
Det gjorde min dag!



Och idag är det klar himmel, massa snö och -20°! Jag blir glad! Det här kallar jag riktig vinter jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback