Roller coaster ride - 2008

En vecka in på 2009 och jag tänkte som de flesta andra skriva en liten detta-har-hänt-under-2008-redovisning. Here we go:

Januari:
2:a terminen här uppe i Umeå. Jag var lite deppig och glad om vart annat. Jag opererade bort mitt födelsemärke på magen och fick ett äckligt R och lite svårt att somna. Jag fyllde 21 år.

Februari:

Det var mest skolsnack i bloggen och jag kämpade på. Helgerna fylldes av fest och av Melodifestivalen som hade börjat. Jennie kom på besök. Jag köpte mig en ny mobil som höll ett tag...

Mars:
Lillebror hälsade på. Det var museologsittning på NH. Jag hade skollov och var med familjen i Göteborg och tittade på konståkning och det var hur mysigt som helst. Jag fick också ett sommarjobb :)

April:
Vi museologer var i Stockholm och besökte lite museer. Alla i gänget fyllde 20+ så vi kunde gå ut nere på stan. So you think you can dance? - Scandinavia började. Elin kom på besök :)

Maj:

Jag skrev på min allra första uppsats. Var och hälsade på mormor min i Sundsvall och hjälpte henne med att flytta ut till landet.

Juni:
Brännbollsyran och slutet på första året i Umeå. Sommar! Bror tog studenten. Fotbolls-EM och mitt favvolag Spanien vann :). Jag började lite smått jobba. Midsommar firades på Gotland.

Juli:
Jag, mamma och syster såg Sex and the city-filmen. Mer sommarjobb och DN-galan. Åkte till Spanien med familjen :)

Augusti:
Kom hem efter en härlig vecka i Spanien med familjen. Jobbade lite till. OS i Peking. Hälsade på Eve i Västerås. Var med Elin i Junsele. Tjejmiddag. Såg Mamma Mia. Och återfärd till Umeå :)

September:

2:a året i Umeå börjar. Star Wars-utställning i Ö-vik. München och Oktoberfest med tjejerna :D. Jag längtade efter snö och Mél bjöd på en helt underbar middag :) Jag trivdes jättebra i korren.

Oktober:
Korrefest med Oktoberfesttema. Bullbak i köket. Ny design på bloggen. Blev en hejare på Rockband :). Jag, Emma och Mél var på hockey.Jag upptäckte hur kul Russell Brand och Noel Fielding är. Och så var det fin-sittning på Corona.

November:

Det var val i USA och hela världen satt på nålar. Obama vann. Emma och Erik flyttade till Magistervägen och det var fest. Vi var på innebandy och hejade...Såg The Shining för första gången. Praktikplats vart klar :)

December:

Jag skaffade ännu en ny mobil. Vi firade Lilla julafton hos Mattias och Linnea och jag fick paket at Henke. Final i Idol och Kevin vann. Det blev jullov och jag var hemma  och latade mig och träffade massa folk :)


------------------------------------------------------------------------------------

Så var det med det året då. Ett år som har varit upp och ned, känslomässigt. Jag kanske har gråtit mer men jag är nog lyckligare än vad jag någonsin varit. Nu är det dags för 2009 :D

Kommentarer
Postat av: DL

Done! RichardÅH är nu RobertÅH, haha :D



Å ja, du har rätt mamma, men du vet ju vad jag menade med Sundsvallsbor :D

2009-01-08 @ 12:08:53
Postat av: DL

Haha, åh, otålig :D Då kanske arga sidan kommer fram, eller hur?? ;D

2009-01-09 @ 09:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback