This is the story:

Okej, på allmän begäran OCH för att det faktiskt var dagens händelse ska jag nu förtälja historien om när Elin och Mikaela gick hem från skolan idag.

Det var snö ute och vi gick och pratade om allt och ingenting. En kille framför oss verkade just ha pratat med en grupp studenter och sedan fortsatte han att gå. Han hade en systemet-påse i handen, den var sönder och det stack ut nån sorts spritflaska ur den. Vi gick några meter bakom honom. När vi nästan var framme hemma (precis vid Tvistevägsbacken) vände han sig om och frågade om vi pratade svenska.

Jag och Micka förstod snabbt att den här killen nog inte var så onykter som man borde vara när klockan är 1 på dan. Och eftersom man brukar bli väldigt pratsam på fyllan (i alla fall jag :p) fortsatte killen att prata. Det kom fram att han hade fått ett brev imorse som förstörde hans liv.
Blablabla anhållen för mordförsök var det jag och Micka uppfattade.
Vi hajjade till och blev nog lite skrajja. Han fortsatte och berättade sin anledning till att ha hoppat på dessa killar.
Blablabla försökte våldta en tjej blablabla.
Nu blev det riktigt obehagligt. Va? Hade han försökt våldta en tjej?!?! Tusen tankar om att jag nog följer med Micka hem så att hon slipper gå själv med honom, att hon kan gå åt mitt håll för att slippa han etc snurrar runt i huvudet. Tillslut kommer det fram till att det är inte han som har försökt våldta någon utan att det var därför han hade hoppat på killarna, för att dom försökte. Han pratade om fängelse och skadestånd.
Micka svängde tillslut av med mig när vägarna delade sig och jag skulle svänga höger. Liten omväg men hur som vill man ju inte gå med någon som är anklagad för mordförsök plus full.

Har han dock förhindrat en våldtäkt ska han all credd i världen.
Men det var mycket obehagligt tyckte vi.
Sverige har ett skumt system ibland, oavsett.

Kommentarer
Postat av: Jessica

hej Elin :)

Ja jag mår bar lite huvudvärk, men jag klarade mig fint.. har du det bra i umeå?

Postat av: Jessica

okej vad bra :)

Jo jag trivs som bara den, det rullar på fint, hur går det själv?

Kram

2009-02-04 @ 14:57:28
URL: http://jels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback