There's a thought, now you decide

Nu sitter jag här med en stor kopp kaffe och värmer mig lite efter dagens äventyr i Stockholm. Gick upp tidigare än vad jag har gjort på länge och det slumpade sig så att jag kunde få åka med mamma till metropolen Ösmo och ta tåget som gick en halvtimme tidigare :) Sen vart det tåg i en timme och sen buss ut till Nordiska Museet dit jag kom just som dom öppnat. Gick runt där i en timme och 45 minuter. Var mest gamla utställningar som jag sett men en som hette Modebilder var underbar. Så fina kort!! Jag tänkte på Mélanie, hon skulle älska den(i sommare hey?!?!). Sen var det också en om typ porslin under 400 år, Dukade bord hette den... Kul att se. Sen gick jag ju såklart på Sápmi som jag skulle göra i studiesyfte också. Den var bättre denna gång faktiskt :) På 45 minuter hade jag tagit mig igenom den.

Sen tog jag bussen till Norrmalmstorg och åt på Donken innan jag for ut till Etnografiska Museet. Jag har faktiskt aldrig varit där, eller inte som jag kommer ihåg i alla fall. Kom in på en utställning om typ sånna som tagit med sig massa saker från världen till Sverige, Med världen i kappsäcken. I det rummet var det också om missionärer i Kongo och vad de gjorde och hur man lever i Afrika idag. Sen var det nån om den Skapande människan med massa föremål från hela världen. Visste ni t.ex att i NE(eller nån annan respekterad bok?!?!) heter det inte Aboriginer utan Australier. Blev lite konfys först när de pratade om de Australier men sen fattade jag :p Jag tror btw at jag såg en gammal klasskompis...Sen var det ju på Nordamerikas indianer såklart. Den var väl bra, jag älskar att titta på gamla kort och så men det saknades lite. Läs mer i min uppsats som kommer vara klar i april :p

Hursom var det en bra dag.
Nu ska jag slappa lite, sen blir det fika med tjejerna. :D



Och jag saknar alla era kommentarer :/

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jaa gud vad skönt det låter som du har det toppen :)

Jag är ju mest inne i stan nu, alla nya klasskómpisar bor ju där så jag tar ellis och elli och åker in :) just nu letar jag även efter en lägenhet här, har tittat lite i vasastan skulle vara perfekt med tanke på min skola :D

Är du hemma nått i sorunda och hälsar på familjen då?

Kram

Postat av: Anonym

JAA!!:)

2009-02-10 @ 20:06:19
Postat av: Anonym

JAA!!:)

2009-02-10 @ 20:07:21
Postat av: Mélanie

Det var jag ovan!

2009-02-10 @ 20:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback