There will be blood

Dramatisk rubrik må jag säga. Men nu sitter jag med mitt ringfinger på vänsterhanden i plåster efter en otäck incident. Låt mig berätta... Känsliga läsare varnas :p

Jag kom på att vi hade två potatisar i kylen så jag tänkte att det vore ju bra att äta upp dessa eftersom de ändå inte räcker till oss båda. Sagt och gjort. Potatisarna skulle skalas. Till detta vill jag tillägga att det faktiskt var premiär för mig att använda potatisskalaren(som finns i detta hushåll, jag har skalat potatis förr...). Hade hunnit skala halva potatisen när jag helt plötsligt slinter med handen (höger såklart!!) och skalar mig lite fint i fingerspetsen. Eftersom jag hade rinnande vatten såg det inte så farligt ut till en början med men efter ett tag började blodet rinna... Vad gör jag nu?! Jag rusade in på toan och fick tag i lite toapapper som snart blev rött. Med fingret i munnen och med en blodsmak som spred sig så letade jag febrilt efter plåster. Och vi hade massa plåster vilket borde ge lite vuxenpoäng tycker jag ;p. Hur som, då det var som en flik på fingret och man tenderar att blöda mycket så var det ett stort mission i sig att få blödningen att sluta. Jag satt som ett fån med handen i luften och det blödde mindre... Tillslut lyckades jag trixa på plåster. Pju... Nu är det lite ömt men annars är allt super.

Och hur gick det med maten då undrar ni?!? Kokt potatis, vändstekt ägg, stekt lök, bacon och skinka med ketchup och stark senap. Mums!

Kommentarer
Postat av: nelly

och du lyckades utan att svimma?! :O i'm impressed ;)

2009-08-23 @ 12:38:30
Postat av: Elin --> Nelly

Hehe, allt utan att svimma :O Hade ju inget val surru när ingen lillasyster fanns där för att hjälpa :p

2009-08-23 @ 13:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback