Helgen som var...

Då var det dags att uppdatera lite här tror jag :)

Helgen har spenderats i bilen, i Helsningborg, hos föräldrarna och här i Nynäs.

Åkte ner till Helsingborg på torsdag kväll men inte innan vi hade födesledagsfikat med Elin som fyllde år :) Sen tog jag och syster tåget till mammas jobb. Pappa körde bilen och vi var framme i Helsingborg på sent på kvällen.
På fredagen var det dags för begravning. Det var jättefint... På kvällen blev det lite släktmiddag med många släktingar. Det var mysigt.
På lördagen gjorde jag och syster och pappa Helsingborg innan vi träffade moster och kusin för lunch. Bror åkte tåg hem tidigare. Vi var uppe Kärnan, en fästning/borg där man försvarade H-borg och som var väldigt gammal... Tog en massa kort över på Danmark och Helsingör och slottet. Och så lekte vi lite med självutlösaren. Efter det gick vi i hamnen. Mycket historia i den staden!!! Sen blev det som sagt lunch och fika innan vi kom iväg hem mot Sthlm vid 5-tiden. Var helt slut när vi kom hem och sov gott.
Söndagen spenderades hemma, tittandes på Arn innan jag åkte hem och slappade.

Imorse var det en tidig dag. Föreläsning i skolan och jag och Maja var tvungna att sitta långt bak, som var en helt ny upplevelse!! I alla fall så läser vi boken The spirit catches you and you fall down. Den är såååååå bra och handlar om kulturkrockar. Denna bok kan jag faktiskt rekomendera till alla, även de som inte läser Socialantropologi.

Nu tänkte jag ta det lugnt ett tag, sen läsa lite till, äta och jobba...
Jag lovar att det inte dröjer lika länge til nästa inlägg! (och bilderna funkade inte att ladda upp nu :()

Kommentarer
Postat av: sophie

tack så mycket elin! :) jag ska gå en ettårig utbildning som är ett förberedande år. Det är på konstskolan och utbildningen heter formlinjen. SÅ jag kommer plugga det mesta som rör konst, design och fotografi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback