Oktoberfest i München, del 1

Klockan var 20.20 torsdagen den 18 september. Bussen började rulla mot Stockholm och Arlanda. Vi var ett gäng trötta studenter och partysugna tjejer som satt på bussen och åt matsäck och försökte sova. Men det var lättare sagt än gjort med spanjorer pratandes hela tiden och tanter som rumsterade och hade det klockan 2 på natten.Väl framme på Arlanda klockan 6 var vi utmattade. Nu var det fredag.Trötta som få blev det lite té och frukt innan vi hittade en bänk att sussa på. Och så fick man för sig att börja arbeta på toaletten och det var omöjligt att fortsätta sova i oljudet från borrmaskinen. Vi begav oss upp och checkade in. Väl innanför säkerhetskontrollen vart det en macka. Mel är livrädd för att flyga och visst ska man alltid hjälpa en kompis i nöd så vid 10 satt vi och drack vin på Arlanda. Så väl på planet: Mel var rädd, Emma orädd och stöttande, Eve sovande och jag var den som tog hand om det praktiska. Vi åt en macka. Så var vi framme i München.....



Tog S-bahn till typ centralstation där vi lämnade vårt, för att endast vara för tre dagar, stora bagage. Sedan gick vi mot affären där vi skulle köpa dirndl. Det här var vår enda tur i staden München men nu har vi i alla fall sett den :p Väl framme vid affären var det kaos. Mel, som nu var sitt glada jag igen, hade varnat oss för att det skulle vara mycket folk som slet och drog men att det skulle vara såhär hade varken jag, Eve eller Emma en aning om. Efter puttandes in i provhyttar för att dela med andra, slitandes tag i förkläden och blusar och köande var vi äntligen ute på gatan igen. Men nu med våra egna dirndlar i väskan. Då var det dags att hämta resväskan och ta U-bahn till Milbertshofen där Jonas, som var Mels kompis och vår boplats för helgen, bodde. Trötta och sega plingade vi på hos Jonas klockan 18.00...Han sprang iväg på firmafest, vi gjorde oss hemmastadda och en rolig scen inkluderandes dirndlar och Jonas ägde rum :p Vi drack motvilligt vår första öl, men det var bara början... Sedan for vi ner på stan för att möta upp Peter och hans vänner på nåt skogis-med-alkohol liknande ställe. Och så var festandet igång och det slutade inte förens helgen var slut....

Vi klämde in oss vid bordet och beställde vår första öl - en liter åt gången var det enda man kunde få! Vi drack, några flirtade, vi skålade, alla sjöng. Stället stängde och det var dags att bege sig. Men magarna kurrade på oss fyra tjejer, som för övrigt var de ända av de kvinnliga könet i gruppen. Det blev Donken. U-bahn hem var kanske inte den kuligaste resan känslomässigt för mig men kul sällskap gör alltid mig gladare och när vi väl kom tillbaka till Jonas var jag okej igen. Vi blåste upp luftmadrassen där jag, Emma och Eve skulle sova. Mel sov i soffan, Peter på en egen madrass och Jonas i sin säng... Så ställde vi klockan på halv 7....

Yrvakna och en aning bakis segade vi oss upp på lördag morgon. Vi skulle komma iväg halv 8 men det tog tid och klockan 8 var vi påväg till U-bahn. Och så var vi framme i Wisen, OKTOBERFEST. Klockan var halv 9, på morronen, och stället vimlade av folk. Det fanns matställen, karuseller och öltält - som rymde typ 10000 pers. Hejdå svenska öltält säger jag bara! När vi insåg att vi nog inte skulle få nåt bord ("tjejer, av med jackorna nu å fram å fråga!" :p) väntade vi in Peters kompisar (typ 12 killar) och efter en massa massa tjafs och oenighet så gick vi tillslut in i Paulaner-tältet igen och då dröjde det inte länge innan vi i alla fall fick två platser så vi kunde beställa... Det blev en macka och väntan på att klockan skulle bli 12 då själva Oktoberfest och öldrickandet skulle börja....

Mer mer mer men jag lämnar er så här så länge....
Imorn kväll publicerar jag resten - håll till godo!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha jäklar vad jag skulle varit död :p Men ni verkar haft det riktigt kul iaf :)

2008-09-27 @ 07:48:46
Postat av: melanie

Oj vad spännande! längtar efter fortsättningen:)

he he

2008-09-27 @ 12:46:14
Postat av: eve

Jag längatar med efter fortsättningen, det känns som att vara där igen Tack för det elin =)

2008-09-27 @ 19:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback