Fredagskväll

Igår var det middagsbjudning hos Melanie.
Vi var nio personer som trängde in oss i hennes lilla lägenhet. Det var så mysigt men varmt. Det blev en kamp om dörren skulle vara öppen eller stängd.

Det blev först snittar. Sedan hade Mel gjort en helt jättegod höstig köttgryta, med lingon, bacon och ris till.

Har inte vart så mätt som jag blev av den på jättelänge! Efter att vi suttit och snackat en stund var det dags för Kärleksmums a la Mel. Med grädde! Men jag som alltid alltid brukar orka efterrätten var så mätt att varje tugga var ett mission. Men allt var ju så gott att jag inte ville lämna! Under tiden vi satt där fick alla fylla i Mels Snabba gästbok.

Kunde inte låta bli att känna mig lite som mamma och pappa där jag satt runt bordet med ett glas vin i handen och pratade om vad som än kom upp med mina vänner. Jag kände mig vuxen att vara på middagsbjudning och om det här är att vara vuxen har jag inget emot det alls!!! Det här måste vi göra igen!

Men ikväll är det dags att vara festande 20-åring igen då det blir fest hos Eve och sedan utgång!

Om ett tag ska vi på promenad, den långa rundan den här gången, runt Nydalasjön. Så nu måste jag hoppa in i duschen.


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback