Raise your hopeful voice you have a choice

Nu e jag hemma efter en hektisk påskhelg. Direkt på lördag morron satte vi oss i bilen, jag, far, mor och syster för att fara till Göteborg. Stannade till en snabbis hos farfar i Katrineholm som såg pigg ut. Sen var det färd ner mot västkusten som gällde : Norrköping, Linköping, Jönköping, Borås å så till slut Göteborg. Kom till hotelllet vid halv 6 å vi hann precis se upplösningen i herrarnas friåkning. Buttle vann, Lambiel blev "bara" femma och syster blev ledsen.

Efter det for vi ner på stan och fikade lite på Avenyn. Far kom med idéen att vi kunde gå på bio. Vi skyndade oss till närmsta bio där det inte gick nåra bra filmer så vi begav oss till en annan. Och tillslut hamnade vi på filmen Once - en supermysig irländsk musikal som vann en Oscar för bästa orginalmusik. Den var iaf bra men far vart lite åksjuk av hur de hade filmat.

image62


Efter en macka på hotellet delade vi på oss och jag å syster såg klart Så som i himlen. Sen somnade iaf jag gott.

Söndag å efter en helt supergod hotellfrukost(som alltid) så for vi ner på stan igen och gick först på Världskulturmuseet. Gick på tre utställningar om Trafficking, Kongo och urinvånare kring en flod i Venezuela. Drömmarnas syster - om de sydamerikanska indianerna var en superfin utställning som var väldigt fint gjord. Coola saker i montrar och en utställning som var uppbyggd på ett fantasifullt sätt. Traffickingutställningen var bra men den var alltför stor för att man skulle hinna med allt. Kongospår var oxå intressant :) Efter lunch gick vi ner i källaren där de hade utställningen Take Action! - 83 ways to change the world. Den var helt underbart bra. Den handlade om massa saker som folk hade gjort flr att förändra världen allt från starta radiokanaler till att demonstrera för frihet. Det stod om Sydafrika och apartheid, om kambodja och röda khmererna, om Rosa Parks å massa mer. Jättefin utställning - verkligen! Såg oxå Fair Fashion om hur kläder vi använder var gjorda och vad som gick åt. Den var mkt tänkvärd.

Vid tre begav vi oss till Skandinavium för att se konståkningsgalan, den verkliga anledningen varför vi var i Göteborg. Och efter att vi hade fått reda på att det bara skulle vara ettorna, tvåorna, treorna samt svenskarna som skulle åka och syster hade vart ledsen lite till vart vi superglatt överraskade när det visade sig att även fyrorna och femmorna var med. Vad tur att vi fick se Lambiel och hans piruetter!!! Och det var verkligen kul - kalla mig töntig men...Kasten såg läskigare ut, kläderna finare och farten snabbare. I nästan två och en halv timme fick vi nöjet att se de bästa konståkarna i världen just nu samt Robban Wells. Superkul var det och jag hoppas verkligen att det går bra för svenskarna!!!

image60image61

Sen: fort i bilen hemåt...Borås, Jönköping, mat, Linköping, kan det gå långsammare?, Norrköping, Södertälje, Vårsta, hemma. Somnade gott i min sköna säng.

Idag har vi vart hos farmor, åt lite lax å potatis och jag drack faktiskt påsköl. Sen for jag hem till Li i snön och snackade med henne nåra timmar - trevligt trevligt.

Nu e det dags att sova men förts:.Att vintern har kommit tillbax!!! Kaos..Jag gillar snön men det var ju lite smått olägligt att den kom nu..Stackars alla Sthlmare som ställt in sig på vår..:p Nämen faktsikt, jag tycker med att det börjar kännas att det borde vara vår nu...
Aja..nu har jag babblat i en evighet så...
Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback