Måndag och tentan är inlämnad!!!

Så när jag skulle publicera inlägget gick det inte...Så här blir det, lite förlängt dock :p

Nu ska jag berätta om min dag so far. Gick till skolan för att lämna in tentan vid tjugo över 9. Sista tentan denna kurs :) Nu är det "bara" modellerna och B-uppstatsen kvar. Ser fram emot det här modellbygget faktiskt. Äntligen lite praktiska saker! Fast man blir ju lite sur att vi inte får göra riktiga utställningar längre. Men men..kul blir det iaf att planera och fixa :) Hoppas bara att det blir bra grupper.

Efter att vi lämnat in den gick jag å Ev till gymmet. Jag orkade faktiskt 40 minuter på cykeln och 30 armhävningar. Inte enbart riktiga men ändå, det kändes å snart orkar jag väl med mer :) Sen duschade jag där medan Ev gick hem. Jag gick tillbax till skolan och åt lite lunch sen kom massa kompisar så då vart det kul. Föreläsningen idag var enbart en introduktion till momentet samt att man presenterade tredje terminen. Det e ju typ en kulturanalytisk fördjupning som tydligen ska göra oss mer attraktiva på arbetsmarknaden :) Bra bra! Det handlar iaf om genus, platsens betydelse typ och etnicitet, låter intressant :)

Efter det bestämde vi vad vi skulle göra i Sthlm när vi är där på studieresa. Det är inte lång kvar nu å oj vad jag längtar. Jag längtar hem till familjen och old Sorunda och Stockholm! Jag hoppas att det är fint väder när vi väl är där så vi kan ta härliga prommisar å så...Säga vad man vill men jag, som har växt upp med Sthlm älskar den staden på sommaren, finns det nå vackrare!?

image58
Stockholm in the summertime...
Fotograf: jag själv uppifrån stadshuset så den e sann :p


Btw så vann ju Charlotte melodifestivalen och det tycker jag är helt ok. Det här året tyckte jag faktiskt att de flesta låtarna var ok så det gjorde inte så mkt vem som än vann. Iaf så dansade vi till BWO på sittningen...

Nu har jag läst klart en text vi ska gå igenom imorn på föreläsningen. Den var intressant men jag kände att det var redan saker vi läst om..Aja, nu har jag läst den iaf..Håller på att tvätta, åt för ett tag sedan och nu ska jag snart till centrum å slänga lite returskräp, andra omgången..:p Men fan vad kul det var att rensa returlådan i korren btw! Hittade lite smått o gott typ ett skärp och en strumpa..:p

Nu ska jag gå...
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback