Innan jag går...

Jag var var på DN-galan igår med mor, bror och syster :)
Fast först jobbade jag på förmiddagen. Och hjälp vilket kaos det vart!!! Att allt ska hända på en gång e ju typiskt. Vid 1 kom mor och hämta mig och jag var sådär lagom trött. Hem, äta, duscha och sedan var det bara att bege sig in mot Stadion. Först skulle bror in med sin gitarr nånstans på nån gata i stan så det blev en liten vända där. Sedan for vi bort till Valhallavägen och letade parkering. Efter en stund gick vi traditionsenligt till Donken i Fältöversten. Men det var inte lika gott som vanligt, hm...?

Vid kvart i sex hade vi bänkat oss på läktaren. Vi satt som vanligt på "bortre långsidan" vid ansatsen till längdhopp/tresteg. Invigningen började vid 6 snåret och vid 10 i 7 satte tävlingarna igång(lite seg och lång invigning om man frågar mig - varför skulle alla sjunga så mkt och varför spelade man OS-låten?!?!). Jag såg fram emot 100 metersfinalen, som alla år...Jag har en förkärlek till sprintgrenarna - det går snabbt att se vem som vinner och ofta är det väldigt spännande. Hursom, tystnaden inne på Stadion innan Powell, Bolt och grabbarna startade var obeskrivlig - tänk att  över 15000 människor kan vara så tysta!!! Å Powell vann :) Det tycker jag om :)



Men såklart var det kul att se Klüft, Holm, Emma och Linus hoppa som fick hela Stadion att klappa. Å jag tycker så synd om Christian Olsson som satt ett bra tag inne på inneplan å såg deppig ut. Han fick iaf hoppa 17.00 meter innan... Det var ju lite synd om Musse oxå som inte orkade riktigt hela vägen..Men vilken känsla det måste ha varit att höra och se hela publiken stå upp och klappa de sista två varven...

Och Wariner var cool då han avstannande och utan att behöva ansträna sig vann 400 meter. Thorkildsen snygg som vanligt när han kastade över 87 meter i spjut. Isinbajeva hoppade som alltid högt. Långdistansloppen blev snabba. Smith och Carlos är beundrasvärda.

Det var en mysig kväll.

Å roligast var nog iaf när jag mötte Asafa Powell när jag var påväg att prata med far -
1: Vad lång han är!!
2: Snacka om syster vart avis att jag sett honom - det e ju, som hon säger, hennes idol :)

Nu blire duschen!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback