Godhet varar längst....

Tänkte bara slänga in ett kort inlägg innan jag släcker lampan för jag är just nu så tacksam.
Som tjej har jag tyvärr blivit tvungen att lära mig att vara på min vakt när jag går hem själv. Alltid har jag smsat nån kompis innan jag går å lägger mig efter krogen. Men nu skulle jag ta mig hem från Nynäs med buss, en buss som inte gick hela vägen hem å som skulle betyda en 20 minuters promenad för mig i den svenska sommarnatten. Ingen att smsa när jag kommer hem å läskiga killar i Nynäs gjorde att jag kände mig lite..hm, ja..rädd... Bussen var tom, sånär som på mig...Å när den snälla busschaffören sa att han slutatde å att han kunde köra mig närmre hemmet blev jag jätteglad. Tack, tack, tack! Endel busschafförer är väl inte alltid så glada men just sånna här chafförer är guld. Nu slapp jag gå hem i natten, själv med nycklarna i ena handen å mobilen i andra och kan istället sussa gott... Sånt här  gör mig så glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback