1/1 2008 21.30

Nu sitter jag här i stugan i Åre som är jättefin btw. Mor å syster tittar på Lånta fjädrar, pappa tittar på Crocdile Dundee å bror e hos grannarna (från Sorunda!!!). Ska nog snart gå å lägga mig, e jättetrött å det e väl kanske inte så konstigt..har inte sovit så mkt i natt å åkt skidor massa...mina ben känns helotränade - IKSU nästa!!!

Igår var det alltså Nyårsafton. Dagen började med att vi gav oss ut i backarna å besökte toppen på Åreskutan. Det var jättedimmigt å blådigt å man såg nästan inget alls...Vurpade nåra gånger me :p

Sen vid 19.00 var det buffé å teater på Holiday Club. Det var god mat och rolig teater med "ica-stig" å en kul norrman. Efter det skulle jag träffa M som festade på Kläppen med sina jobbarkompisar. Klumpig som jag är gick jag vilse så mitt 12-slag spenderade jag ensam längs E14 tittandes ut över Åre. En nyår jag aldrig kommer glömma :p Men fint var det iaf å sen kom jag ju tillslut efter att ringt en taxi fram till festen.

Där var det roligt...Först var det lite segt men det kom igång å jag började snacka med M å ja..Ah, resten va kul :) Sen visade det sig att massa saker hade försvunnit från personalboendet. Att folk inte kan hålla sina händer för sig sj! Hur tänker man, jag fattar inte?!?! Iaf skulle jag å tjejM sova i huset men de som hade blivit av med saker ville att vi skulle gå så...M hade sagt att en kille kunde sova hos henne men när det visade sig att han skulle ta med massa kompisar och det inte skulle få plats förstod han inte det så jag å M beslöt oss för att gå hem till mig (vi fick inte tag i en taxi och det var närmare att gå hem till mig än till M så..). Vi smög ut bakvägen, hoppades att killen inte skulle se oss å sen började vi gå efter E14...

Men det behövde vi inte göra länge då en taxi stannade å frågade om vi ville åka in till Åre C å det ville vi ju...Han skulle antaglingen in dit så gratis resa var ju jättebra :) Efter att vi hade fått bror att flytta på sig somnade vi vid 4...Sen vaknade man heltrött vid 10, åt frukost med familjen å sen blev det Ronja å backen :)

När jag kom hem låg jag i soffan å glodde på TV tills duschen, middagen å snart e det dags för att sova.

Det var ett kul nyår och mkt har hänt under 2007. Jag längtar efter 2008, ett nytt, fräscht år som jag hoppas kommer bli lika händelserikt som 2007..
Nattinatti allihopa å tjingeling :)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej elin! Verkar som om du har haft ett mysigt nyår. Gott nytt år!
kram evelina

Postat av: Yennipher

Ooooh jag är såååå avundsjuk på dig som får vara i Åre
:P

2008-01-05 @ 21:50:27
URL: http://stjarnfagra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback