Head over heals

Juldagen. Vilken slapp dag. När man var liten var den alltid till för att leka, prova och fixa med sina nya saker. Det är det väl fortfarande antar jag för nu sitter syster och tittar lite Gilmore Girls -dvd och jag har precis kollat in min nya kamera :) Ja, en ny kamera fick jag... Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg.



Dagen började med en lång frukost med julthe och massa ljus. Sen fixade vi oss och sedan blev det lunch med hemmagjord risgrynsgröt. Ingen fick mandeln, det var lite skumt. Vid 14 skulle farmor komma men då ringde hennes hjälp och sa att bilen som skulle hämta henne inte kommit än. De hade väntat i porten i en timma och ringt och grejat men utan att få någon info. Pappa satt i kö, mamma satt i kö och tillslut sa de att bilen skulle komma vid 14.30, en och en halv timme för sent!!! Men när vi ringde vid 15.00 och de fortfarande inte hade kommit beslutade vi oss för att ta med lite mat och så for jag, pappa, bror och syster in till farmor en snabbis. Missade Kalle men det är ju bättre det än att stackars farmor sitter ensam!! Himla färdtjänsten! Man ger ju numret när man ska boka för att de ska ringa om något händer men inte gjorde de det! Stackars farmor fick sitta och vänta i två timmar i porten för är man inte där när de kommer, då kör de bara. Hur kan man bli två timmar sen utan att höra av sig?!? För ja, han hade varit där innan vi kom. Sen gick det  nästan inte att avboka. Fy, måste bli bättre asså!!

I alla fall, när vi kom hem hade mormor och mamma fixat julmaten så det var bara att sätta sig till dukat bord. Åt bara en tallrik sen var jag mätt. Det var två sorters lax, prinskorv, köttbullar, brysselkål, potatis, vörtbröd, rödbetssallad, grädde och skinka. Mums. Till efterrätt vart det ris ala Malta och fruktsoppa. Men jag var så mätt redan så det blev en pytteportion.

Sen var det dags för julklapparna. Filt, kopp, mystofflor, the, en jättefin tavla, bio med syster och bror, örhängen, "ljusglas", bäddset, pengar, presentkort, en liten ljusstake, studentkokbok (kulkul), värmehjärta och en digitalkamera, en blå fin en :). Nu kommer det vara mer bilder i bloggen lovar jag :) Så himla nöjd med alla klappar :D Och jag har världen sötaste och bästa vänner så jag fick massa fina sms. Kan man ha bättre vänner och familj?!?

Efter paketen var jag slut.
Vi satt och snackade ett tag sen blev det sova typ vid 12.
Ikväll blir det fest. Då ska kameran invigas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback