Happiness only real when shared...

Nu blir det ett långt inlägg om allt möjligt för det senaste dagarna har vart händelserika.

Vi börjar med måndagen. Då gick jag upp tidigt för att ta mig till Västerås. Ett snabbt beslut sådär på söndagkvällen. Åkte med far in tilll centralen och tog ett tåg vid 09 mot Västerås. Väl där fick jag vänta på Em ett tag, passade på att skicka iväg en massa sms. Em kom och hämtade upp mig i sin brors ccoola bil å efter att ha tittat på kartor, kört fel och pratat en massa hittade vi tillslut vägen mot Sala Silvergruva och Eve som jobbar som guide där.


Kom dit vid halv ett och missade visningen vi först skulle ta men det gjorde inget för vi fick tid att gå på museet. Halv 2 kom Eve upp från sin tur och då stötte vi ihop med henne i shopen. Det var ju 2 månader vi sågs sist så det var ett trevligt återseende. Det visade sig att nåra av Eves andra bekanta skulle gå den turen också och det var trevligt att äntligen träffa en man hört om så mkt :)

Sen bar det av på turen 155 meter ner i marken för att gå runt i gruvan en och en halv timme. Så himla intressant och Eve var en jätteduktig guide. Superkul och lätt att lyssna på :) Efter att hon slutatde for vi och åt, hon, Em och hennes kompisar. Regnet öste ner men det var mkt trevligt och gott. Efter det var det dags att säga hejdå till Em och de andra och jag följde med Eve hem en sväng innan jag sedan tog tåget vid 20 tillbaka till Sthlm. Kom hem till sängen halv 12 och var mkt trött...Men det var det värt för jag hade en jättetrevlig dag.

tisdagen jobbade jag från 06 vilket betydde att klockan ringde vid 04. Men innan dess var mor inne och sa hejdå. Hon är i Singapore och Sydney med jobbet så hon och far åkte vid 04 för att hinna. Iaf, bussen jag skulle ta vid 05.08 kom inte och jag var tvungen att vänta på nästa buss så att jag kom lite sent till jobbet. Senare fick jag reda på att bussen hade gått sönder - typiskt. Resten av dan gick snabbt och bra och jag fick åka hem med chefen. Kom hem och var supertrött fast jag inte kude sova. Blev mest slapp resten av dagen.

igår var jag ledig så jag spenderade hela dan nästan med El. Vi promenerade hemma hos henne och i Nynäs. Fikade. Tittade på kort och videor. Pratade. Bestämde att vi ska åka till S-vall. Och sist åt vi mat på Arena :) Myyys :)

Och idag då: Idag var jag ledig och jag har hunnit med det jag skulle göra. Smsa folk. Ringa om jobb. Betala lite skulder. Städa rummet.

Och så såg jag och syster en av de bästa filmer jag någonsin sett - Into the Wild. Så himla sorglig och tänkvärd. Näe, jag bara älskar den, den får en att tänka och uppskatta. Jag grät floder och att det var en sann historia gör ju inte saken bättre..   Love it!!



Men kanske det allra mest spännande är att det har hört av sig från ett museum i Sydafrika. Och inte vilket som helst utan Robben Island museum. Det Robben Island där Nelson Mandela satt fängslad i massa år. Fatta hur coolt om jag får praktisera där!!! Nu ska jag prata med typ chefen över den avdelning jag sa att jag vill vara på...Exciting!!!!

Långt inlägg nu men det har iaf hänt saker. Nu blire kvällsfika!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback