Me gusta...

Igår kom vi hem efter drygt en vecka i Spanien.
Nu känner jag mig sådär fräscht brun och utvilad. Eller ah, mest psykiskt eftersom det var så olidligt varmt i Benálmadena att man, med endast fläktar som lät som små grävmaskiner, knappt kunde sova. För varmt var det även om det blåste lite från havet då å då.

Men veckan började inte på topp - planet var försenat och när vi, som ena trötta svenskar stod vid in-checkningsdisken vid halv 6 på morgonen och konstaterade att jo, planet är försenat, till 17.30, blev vi med ens ännu tröttare. Tillslut kom planet iväg - vid 19.30... Väl framme i Spanien somnade vi gott, efter ca 22 timmar utan ordentlig sömn.

Fast tro inte att det enbart blev en "slappa på stranden"-resa inte. Ena dagen besökte vi Gibraltar och udden på Europa som är närmast Afrika. Gibraltar är Brittiskt och det var intressant att se hur britterna hade byggt upp ett litet England(om en mycket varmare!!!) i Spanien.

Å en dag besökte jag å far Sevilla. Efter en lite mer än två timmars bilfärd lyckades vi parkera på ett perfekt ställe. Därifrån var det gångavstånd till alla sevärdigheter - Tobacksfabriken(idag universitet) där Carmen arbetade, katedralen, Columbus monument, Don Juan och Plaza Espana. Det blev en snabb och kokhet promenad genom en vacker stad. Sen bar det mot kusten å Benálmadena igen.

Men okej då, de flesta dagar spenderades vid poolen eller havet - halva tiden i skuggan, en fjärdedel i solen och den sista fjärdedelen badandes. Livet på en pinne! På kvällarna åt vi god mat på någon restaurang.

Det jag gillade var att turister och ortsbefolkningen solade huller om buller på stranden och det var inte många svenskar där. Det kändes verkligen att man var utomlands. Men jag måste konstatera - de snygga spanjorerna uppenbarade sig inte för mig. Antagligen befinner de sig i Marbella eller nåt annat ställe där man festar mera...Well well...:/ Nu känner jag mig redo för en partyresa med tjejerna dock...

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback