Mamma Mia

I söndags var jag, mor, far och syster på bio.
Det var ingen annan film än Mamma Mia - the movie vi skulle se. Och äntligen var det dags. Jag var den ända i sällskapet som inte hade sett musikalen och visste inget alls om vad, hur, när men jag såg fram emot att luta mig tillbaka och se Stellan, Maryl Streep och de andra göra en film av ABBA-låtar.



Skådespelarna var super och skapar liv i musiken, låtarna är bäst och storyn var det inte något fel på. Men nu kommer jag säga nåt som kommer att rendera ett antal kritiska kommentarer antar jag - helheten vart inte så bra som jag hade hoppas. Visst, det var en bra film och jag skulle inte ha något emot att se den igen, för musiken och skådisarnas skull. Men ja, jag tyckte inte det "lyfte".

Jag tror att Mamma Mia passar bäst på scen där skådespelarna kan få dansnumrena att att spritta i kroppen, sångerna att krypa in under skinnet och få en att rysa och där publiken spelar en roll i det härliga som kallas musikal.

Men det hindrar mig inte från att sitta på YouTube och titta på Our last summer och Lay all your love on me...:p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback