One day...

Idag e det grått här i Ume. Det har regnat lite med tror jag. Idag har vi haft skola sen klockan 10. Vi pratade om genusperspekiv på museer å så. Det var intressant men ibland tyckter jag att det kan gå till lite överdrift. Ska man skapa ett museum som bara handlar om kvinnor? Hur jämställt e det då? Finns det t.ex museer med enbart männens historia? Är inte syftet med jämställdhet och genus å så att båda könen ska behandlas på ett lika sätt? Men ett kvinnormuseum bir det ju så synligt ju...Det blir ju inte jämställt kan jag tycka bara för att man lyfter fram kvinnor..Det kan ju inte vara bra för jämställdheten? Det ska ju vara samma vilko lr?..Strange..

Hade ett skönt seminarum iaf där vi snackade om bilder etc...Det var kul och det gick bra faktiskt..Vi hade Titanen Strindberg och så skulle vi analysera den efter ett genusperspektiv. intressant..

Nu sitter jag med mitt himla referat till morrondagens litteraturseminarium. Det e ju inte examinerande men vi måste lämna in det..Why? Aja, måste göra det klart iaf...

Ikväll blir det fiskpinnar och sedan diskussion å Desperate hemma hos M.

Hur känns det? Förstå mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback