Vandring!!!

Ojojoj, har nu kommit hem från en två dagars lång vandring...Min förkylning är blä fortfarande och det blev ju inte bättre...Det var ju skoj, eller ganska. Det började i måndags. Jag lyckades som alltid ha den största och tyngsta väskan av alla och jag fick väl en del "vafan ska du med det till?" men tji fick dom senare på kvällen..:)

Iaf, vi gick och kom fram till "målet" vid två. Under resans gång hade vissa killar fått för sig att leka krig och målat lera i ansiktet och hittat vapenpinnar i skogen..Vad gulligt, som små barn..Men som Emelie säger "Man måste kunna visa att man är omogen för att vara mogen" Så sant..Skulle faktiskt inte ha nåt emot att springa där i skogen med dom heller.

Jag å Yennipher hade passat stugan men den blev tagen av krigsnissarna så det blev bara för oss att belägra oss i vindskyddet. Men det gick bra. Eftermiddagen var ganska, eller väldigt, långtråkig. Vi åt massa å satt vid brasan som envisades med att blåsa rök i våra ögon. Vi gick på prommis å hämta vatten och spelade lite kort. Foffe och Jimmy förberedde vapen för att attackera det andra lägret. Ah, det var väl det vi gjorde..Snackade en massa med. Jag å emelie lagade vita bönor på mitt stormkök...Gick fin fint..

Sen när det regnade som mest fick Jimmy för sig att laga nudlar med mitt stormkök. Hjälpte honom med det och skulle nog velat stanna uppe ett tag till men det regnade ju så förbaskat och alla låg redan i vinsdskyddet så det blev att jag gick och la mig med. Stackars Yennipher, fick inte en blund..:(

Kunde nästan inte andas under vissa stunder men jag somnade iaf. När Foffe kom å slängde sig ner mellan mig och Emelie fick jag precis plats att ligga på sidan å stackars Yennipher blev inklämd till väggen..Sorry...

På morrn gick vi upp vid sex och redan tjugo över sju gav vi oss iväg. Vissa hade gått före så det blev bara jag, Yennipher, Robin, Henke och killarna som sov i stugan. Vi gick lika långt som igår men idag var det en mycket tråkigare sträcka. När vi kom fram till en väg träffade vi Emelie och David som hade gått en timme innan oss. Dom hade varit borta i Huddinge och vimsat men nu slöt dom upp med oss medans vi beslutade att gå till Tungelsta station istället för Sofielund. Missade precis tåget men efter  tjugo minuters väntan kom tåget. Där mötte vi resten av gänget som gått vilse..Hm, IG i kartläsarkunskaper någon??? :) Kom hem vid elva och var helt död! Packade upp väskan och la mig och slappade och somnade ett tag med...

Ah, så var det gjort med..Det gick väl bra men FAN..:p

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awww... Synd att inte Mr Cider In My Hair va där!!

2007-05-23 @ 12:53:04
Postat av: Yennipher

Äsch jag trivdes att vänslas med väggen ^^ :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback