STUDENT 2007 - "Det e över nu..."

Fan vilken härlig dagdet var igår!!!!

Gick upp vid sex och duschde och fixade. Efter lite trassel med klänningen och lite stress på slutet (hann inte limma på mina naglar ens) så bar det av till Nynäs. Där träffades vi i klassen och hade lite champagnefrukost och tog kort med "GR" :) Det var skoj och vi skrev i mössorna. Såklart fanns det nåra meddelalanden med pikar i från vissa..:p Vi gav oxå våra presenter till mia och biggan. Dom blev glada :)

När vi blev insläppta i aulan började det riktigt skojiga. Det har väl aldrig varit så kul att vara i aulan förrut?! Massa olika "hejaramsor" skreks å vi sjöng massa. Det där "örat" i aulan blinkade rött hela tiden! Sedan var det dags för esteternas sommarschow. Den var så himla bra och skojig. Dom var så dukiga och av vad lillebror har sagt var vi en super publik...Undra vaffö?! :p "Det stank champagne när ni kom in!". Det var jättevarmt därinne..FY asså..

Sen var det lite tal, "den blomstertid nu kommer", stipendium (Kerran fick ett! Yey å GRATTIS!), betygsutdelning och "studentsången".  Fick bra betyg...

Efter det väntade vi i gallerian till UTSPRINGET! Klockan 12 slogs dörrarna upp och ut sprang vi! Fan vad kul det va då...Sen började kaost...Måste ju hitta familjen..Efter lite letande hittade jag dom..Typ alla var där, det var så kul..Familjen, Fernströms, Janssons, Frida, Emelie, Karro, Jennie, Magnus...

Sedan gick vi bort till flaket...Vikken skruttflak det var då å man fick krångla för att komma upp och "absolut inte hålla i snöret"...Men FYFAN VAD SKOJ DET VAR!!! Lervälling på flaket var det och skorna vart typ bruna , stackars dom som var barfota, men dansade och skrek gjorde man ändå.... Åkte nåra varv i Nynäs och det roligaste var fan att möta ett annat flak...Dom man inte ens känner så bra var helt på..:) Sen skulle man ner, efter lite om å men så kom jag ner..det var lite läskigt fan...

Pappa körde hem till Sorunda och där väntade alla. Vi skålade, åt smörgåstårta och sorundatårta och snackade. Det var endel där och det var kul att så många kom...Det var kul och TACK alla som var där..Sen fick jag massa presenter...Smycken, glass, presentkort, bok, fat och pengar. Fick en gammal ring som går i släkten av mormor och halsbandet som farmor sagt att hon ska ge mig,...Sen fick jag massa pengar av mamma å pappa...Tack! Behövde det...:p TACK för allt!

Sen vid sju köder pappa oss ner till nynäs igen. Vi hämtade upp fia och tessan på vägen ocg sen gick vi av vid frejas. Där satt vi å drack lite å skrattade massa..Många var där. Elin kom sen och efter ett stopp vid "golfbanan" för att hämta evvy, klas och björn drog vidare till telegrafen...Där var det skitlång kö...Shit asså..Stod ett tag sen kom mickan och hon sa att mickis stod längre fram så vi gick dit å ställde oss..Kom in vid tolv..Shit, två  timmar hade vi på oss...Men vad kul det var,..Jag ville bara dansa hela tiden och det gjorde jag nästan. KULIGT värre!!

Vid två gick bussen hem och vi (jag å Emelie) kom hem vid tre, åt nåra mackor och slocknade...Fan, en av de kuligaste dagarna var slut...:) Saknar redan...

Idag gick jag upp vid nio, skulle in till stan och lämna Emelie vid bussen..Vi handlade lite sedan åkte hon hem. Ska kanske dit på hennes student den 15:e....Tack för att du kom!!!! Var kvar en imma typ och sen åkte jag hem...

E helt slut egentligen men jag vill inte gå å lägga mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback