Torsdag 21.34

Blev inge Luciafirande idag för mih men det e lugnt faktiskt...Skulle vart mysigt men nästa år, då j***lar :)

Nu sitter jag här vid datorn och har bestämt mig att nu får det vara nog med Södra Ölands Odlingslandskap. Ska iaf inte vara helklar förens på måndag å jag har redan skrivit massa. Typ en dataskriven sida tar ju typ 7 minuter för mig att babbla om...Fan vad jag kan prata lixom. Men jag är orolig att det inte är riktigt det dom är ute efter? Jag har skrivit massa om hur det skulle kunna vara i framtiden men come on, 100 år var väl att ta i!! Men jaja, jag hoppas att det blir bra och att det är iaf lite vad dom vill ha...Har ju trott att det inte var enough tidigare men då har jag fått VG så ah, jag e nog för picky tror jag.

Nu var det visst ett tag sen jag skrev...Men har väl inte orkat. Mycket läsning, ville ju läsa ut häftena innan jag drar hem så det bara blir böckerna kvar.

Idag hade vi som vanligt en föreläsning om Skansen o AH...Vet inte hur många gånger vi haft det!!! Men men, nu kan man det iaf :) Sen på eftermiddagen hade vi en som föreläste om skogens betydelse. Mycket intressant och han var helt galen. Det var så kul när han snackade naturminnen och han tog en sten på gotland som exempel. Fan vad skoj det var (oj, jag har nog blivit lite väl mycket museolog men fan, det e inte så mossigt:p)fast det skulle nog bli lite jobbigt att ha han bara i längden..Jag har helkramp i handen efter allt skrivande. Har en till efter lovet så..Sen e det två dagar kvar, tenta å sen e A-kursen finito :)

Sen väl hemma gick jag å S till centrum å fixa födelsedagspresent till N..Hon blev glad..:D Sen köpte jag ingredienser för att göra fiskgratäng och jag måste säga att jag e nog bättre än vad jag tror...Klarade till å med att göra Bechamelsås för tredje gången utan att bränna..yey..Hade kaviar i oxå..mums :) E lite stolt över migsjälv! Imorn blir det hjortronfjällfil oxå :D

Tänk hjortron på våffla med grädde en kall vinterdag med snön som glittrar i solen och en kopp varm choklad på Ruvallen...Those where the days :)

image40

Appråpå nå helt annat - vad jag kommer att sakna alla här uppe när jag åker hem. Som några har sagt, man blir ju som en liten familj å gör allt det man egentligen brukar göra hemma tsm. Men man e ju kompisar så allt det roliga man har med kompisar kommer oxå med :) Jag är glad att jag har alla er häruppe i Ume...
Natti natti å tjingeling!!!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Men det är ju perfa! Vi höras när du kommer hem om nån dag då! :)

Postat av: Yennipher

Din mamma och pappa handlade av mig idag ^^ De frågade om jag var Yennipher som du kände :P

2007-12-15 @ 23:40:54
URL: http://stjarnfagra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback